• تهران، میدان هفتم تیر، خیابان مشاهیر
  • 0912-2770980
وبطور
شما این محصولات را انتخاب کرده‌اید

آموزش سئو وردپرس – فصل دوم قسمت سوم

آموزش سئو وردپرس

فصل دوم- قسمت سوم

انواع محتوا و ویژگی های محتوای خوب

پیش نیاز : ندارد

تعداد جلسات : --

مناسب برای:

طراحان سایت، کسانی که سایت دارند، کسانی که می خواهند به سئوکار شوند و....

فصل ها و قسمت ها

توی این جلسه از دوره آموزش سئو وردپرس قراره باهم درباره انواع محتواهای سئو شده و ویژگی هاشون صحبت کنیم تا بتونیم توی جلسه بعدی یه محتوای خوب و عالی بسازیم..


منظورم از محتوا چیه؟!


ما توی یک سایت میتونیم نوشته وبلاگ طوری داشته باشیم، محصولات داشته باشیم، نمونه کارها داشته باشیم و برگه های دیگه… در کل بهتون باید بگم تمام صفحات شما به صورت مجزا یک محتوا حساب میشه، یعنی فرق نداره نوشته باشه محصول باشه یا…. حالا یه سوال پیش میاد اونم اینه که صفحه اصلی چی؟؟ صفجه اصلی شما باید استاندارد باشه ولی میتونه محتوا محور نباشه، یعنی بهتره نباشه، ببینید توی گوگل معمولا و بیشتر مواقع اینطوریه که محصولی یا خدماتی یا هر کلمه کلیدی دیگه ای جستجو میشه و ننایج معمولا برگه های سایت ها هستن، عموما شما اسم یک شرکت رو سرچ کنید لینکی برای صفحه اصلی براتون میاد، یا کلمه های کلیدی خیلی کلی مثل طراحی سایت، اونم اینطوریه که صفجه اصلی ها به خاطر برگه ها و بازخورد آدم ها با اون برگه ها بالا اومدن، پس صفحه اول یا اصلی داستانش با بقیه صفحات فرق داره و شما باید یه طوری بسازید که با یه نگاه کاربر بفهمه چی به چیه و خیلی راحت تو سایتتون بچرخه.. اینطوری کاربری که نمیشناستتون مخاطبتون میشه…


حالا ما یه صفحات دیگه توی وردپرس داریم مثل صفحه حساب کاربری، سبد خرید و.. اینا به سئو نیاز ندارن ولی باید سریع باشن و خوشگل و کاربرپسند، خیلی مهمه


چه صفحاتی توی سایت واجبه که باشن؟

جلوتر براتون کامل تر بازش میکنم ولی صفحه هایی مثل درباره ما، تماس باما، نظرات مشتریان و این قبیل صفحات بودنشون امتیاز هم محسوب میشه…


چه نوع محتواهایی داریم؟!

1 – محتوای ساده نوشتاری
2 – محتوای تصویری
3 – محتوای صوتی
4 – محتوای تصویری

 

حالا بریم سراغ ویژگی های محتوای سئو شده و استاندارد
شما وقتی میخاید یه محتوای خوب داشته باشید فارق از متن، تصویر، ویدیو یا صوت باید یه سری موارد رو رعایت کنید تا نوشتتون اسناندارد باشه و امتیاز خوبی بگیره، من میخام تا 8 از این ویژگی ها رو بگم و باهم بررسی کنیم

 

1 – خوانایی روون بودن متن
یه قسمت این برمیگرده به زیرساخت سایتتون چون یه سری موارده که باید کد نویس رعایت کرده باشه، مثلا سایز نوشته ها، فاصله خط ها و… قسمت بعدی اینه که شما با کمک تیترها و پاراگراف بندی های درست متنتون رو خوانا کنید و روون، دیگه این که چجوری یه متن رو پاراگراف بندی کنیم و تیتر بزاریم رو که همه بلدیم میریم مورد 2

 

2 – هدینگ های عالی…
ما توی محتوا 6 نوع هدینگ داریم که این تیترها توی تگ <H1> تا <H6> قرار میگیره که نسبت به اهمیت تیتر ها ازشون استفاده میکنیم یا برای تیترهای تو در تو ، مثلا وقتی با تگ 1 میگید انواع نوع پارچه، دیگه انواع نوع پارچه رو با تگ H2 میزارین و اگر باز هم زیر مجموعه ای داشت میرید سراغ تگ 3، این تگ ها انداشون هم با هم فرق داره از از H1 سایز بزرگ شروع میشه تا H6 که سایز نسبتا کوچکی داره ولی بازم معموله تیتره، فقط یادتون باشه H1 توی هر متن یدونه داری که تیتر اصلیمونه

 

3 – متن رو طولانی نکنید، کم هم نباشد
من خیلی دیدم برای تولید محتوا الکی مینیویسن، هی مینویسن، هی مینویسن، چرااا؟! سعی کنید پاراگرفاتون کوتاه، واضح و پرمفهوم باشه، زیاد نوشتن عیبی نداره ها، الکی زیاد نوشتن یا آب به متن بستن ایراد داره کاره کاربرو سخت نکنیم دیگه، قرار بودن اونور میز همیشه بشینیم، مورد بعدیشم اینه که متن های کوتاه نزارید استاندارد باید حداقل 300 کلمه باشه ولی شما سعی کنید بالای 1000 کلمه بسازید

 

4 – اهمیت عکس
عکس ها خیلی مهمه توی محتوا، حالا هرچی باشه متنی باشه محصول باشه یا .. سعی کنید عکس های خوب و گیرایی استفاده کنید وجود عکس از نظر سئو هم خیلی خیلی مهمه

 

5 – کلمات کلیدی مناسب
کلمه کلیدی رو براش یه جلسه خاص آماده باید بکنم چون طولانیه، ولی از اسمش تا حدودی مشخصه چیه، خاطرتون باشه که جلوتر بهش میریسیم، اینجایم توضیحش اینه که باید کلمه کلیدی خوبی برای هم متن و صفحه انتخاب کنید و این کلمه کلیدی میتونه بازدیداتون رو خیلی بالا ببره، به شرطی که درست انتخاب شه و روش کار شه، روش کار کنیم یعنی چی؟ یعنی ما مثلا یه محصولی یا نوشته ای با تیتر اصلی فروش گز عمو گلی داریم باید این کلمه کلیدی رو تو متنمون استفاده کنیم به اندازه لازم و الکی

 

6 – بولد کردن یا تغییر رنگ
هر متن بخش های مهمی داره مثل اسامی اشخاص یا نکته مهم، یه یه جمله مهم …. که میدونید منظورم چیه، اینارو بیاد با بولد کردن یا تغییر رنگ متمایز کنید که هم متنتون از یکنواختی دربیاد هم خوندن راحت تر شه و اصطلاحا روون تر شه اما دقت کنید افراط این کار خیلی بده ها هزارتا رنگ و اینا بده…

 

7 – لینک داخلی
توی متنتون باید لینک داشته باشید به جای دیگه سایتتون، مثلا توی همون مثال گز عمو علی اگر جایی گفتیم این محصول مانند پولکی عمه غزی این کلمه رو به محصول خودش لینک بدیم، ما به واسطه وردپرس که برای همه صفحاتمون فوتر و منوبار بالا و سایدبار میسازه همه صفحاتمون لینک داره و به هم مرتبط میشه ولی توی متن ها و نوشته ها اینکار با خود شما که اینا رو هم ربط بدید، یکیش رو مثال زذن براتوت یه مثال دیگه هم بخام بزنم مثلا نوشته های مرتبط زیر هر نوشته که 4 یا 5 تا نوشته مرتبط رو بزارید برای کاربر.

 

8 – کپی ممنوع
گوگل خیلی گیره روی این مورد، متن عکس پی دی اف یا ….رو چک میکنه، خیلی توضیحش نمیدم چون قبلا گفتم دیگه

 

نظم
منظورم از نظم استمرار و تولید محتوای مکرره ، یعنی امروز یه محتوا نزارید برید ماهه دیگه بیاید سعی کنید یه برنامه مشخص برای خودتون بزارید و طبق اون پیش برید مثلا روزی Xتا یا هفته ای Yتا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x