info@webtor.ir | 21-88834498

به دومین جلسه سئو وردپرس خوش آمدید، در این قسمت به توضیح کاملی از خزنده ها و عملکرد موتورهای جستجو و همینطور ایندکس صفحات توسط حستجوگرها پرداخته ایم. حتی اگر از خزنده ها (crawler) چیزی نشنیده باشید قطعا از ربات های گوگل چیزی به گوشتان خورده. این ربات ها به صفحات سایت وارد میشوند و دقیفا در آن میخزند، یعنی تمامی لینک های اون صفحه رو بررسی میکنند هم لینک های داخلی و هم لینک های خارجی و توسط هوش مصنوعی و ریاضیات صفحات رو مورد بررسی قرار میدهند نسبت به معیارهای مهم برای جستجوگرها.

درسته نقشه سایت sitemap اولیوت این خزنده ها هست ولی این خزنده ها خودشان هم به صورت خودجوش از طریق لینک های موجود در صفحات به صفحات مختلف وصل میشوند و همین سبب دنیایی از اطلاعات میشه، فکر میکنم اهمیت لینک های داخلی و خارجی رو متوجه شده باشید. همین داده ها و اطلاعات بدست آمده و تحلیل آنها هست که این موتورهای جستجو میتوانند اطلاعات دقیق و مرتبطی رو همیشه به ما نشان دهند.

پس از ورود و تحلیل هر صفحه توسط خزنده ها عمل ایندکس انجام میشود به معنی ثبت صفحه و اطلاعات و نمایش آن در موتور های جستجو، خزش (Crawling) و ایندکس (Indexing) از اصلی ترین اصلاحات هستند و بد نیست بدانید تمام دنیای وب به همین دو واژه وابسه است.

عوامل موثر در ایندکس توسط ربات ها

الان دیگه میلیون ها سایت در کل دنیا وجود داره و ایندکس میشه گفت تا حدودی نسبی هست یعنی قطعا هیچکس نیست که از وضعیت ایندکس همه صفحات سایتش راضی باشه و جایگاه های مختلفی صفحات ما خواهند داشت ولی اگر بخواهیم ویژگی های یک صفحه خوب از نظر گوگل رو بهتون بگم موارد زیر است:

  1. اطلاعات مفید و جامع
  2. هرچه دقیق تر و پر محتواتر نسبت به سایر صفحات مرتبط باشد به نفع ماست
  3. کیفیت محتوا (استفاده از المان ها، عکس و ویدیو و…)
  4. تعامل کاربران و زمان ماندن کاربر در صفحه
  5. پرهیز از اضافه کاری
  6. موارد فنی (ظاهر، سایز فونت ها، راحتی مطالعه و واکنشگرایی و …)

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما مجاز به استفاده از کد های HTML می باشید.: <a href=""> <abbr> <acronym> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>